ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





روتین پوست چیست ؟

 

 

روتین پوست چیست؟

هر کس با هر نوع پوستی همیشه دغدغه ی این را دارد که چه کاری می تواند از پوست او محافظت کند، انجام یک سری کارهای مهم به صورت مداوم باید در دستور کار قرار گیرد تا اثر بخش بودن روتین پوست را ببینید. روتین پوست با توجه به نوع پوست هر کس تغییر می کند اما در حالت کلی سه مرحله را در بر می گیرد

 

 

روتین پوست اصطلاحی است که به انجام سه مرحله برای حفاظت از پوست گفته می شود:

 

  •  پاکسازی (شست و شوی پوست)
  • بالانس کردن (استفاده از تونر)
  • هیدراته کردن (استفاده از مرطوب کننده)

هدف از روال مراقبتی پوست یا همان روتین پوست این است که پوست خود را در بهترین حالت خود نگهداری کنید و عیب های آن را کمتر در معرض دید قرار دهید. کریستینا هالی (Kristina Holey) متخصص مراقبت از مو در سان فرانسیسکو می گوید: کارهایی که برای مراقبت از زیبایی برای خود انجام می دهید موجب می شود که از درون نیز تغییر کنید. با توجه به افزایش سن، پوست شما نیاز دارد تا رسیدگی بیشتری به آن شود و این کار نیازمند صبر و حوصله است. 

 

پاکسازی:

دکتر کارلوس چالز ( Dr. Carlos Charles) متخصص پوست می گوید: شستن صورت اساسی ترین مرحله در انجام روتین پوست است، پوست ما هر روز با آلودگی های محیطی، خاک و سایر عوامل در تماس است که باید به آرامی آن ها را از روی پوست برداشت. برای جلوگیری از گرفتگی منافذ، ایجاد آکنه و … دو بار در روز (صبح و شب) صورت خود را بشویید. توجه داشته باشید این کار برای پوست های بی آرایش است.

در این مرحله شوینده ی پوست خود را بر اساس پوست و نوع آرایشی که بر روی صورت دارید انتخاب کنید:

شست و شوی دوگانه برای زمانی که آرایش دارید: در این نوع از شست و شو ابتدا با یک آرایش پاک کن اصل آرایش خود را پاک کنید، حتی می توانید از روغن های گیاهی برای این کار استفاده کنید. در مرحله ی بعد با استفاده از یک فوم شست و شو یا شیر پاک کن باقی مانده ی روغن و محلول آرایش پاک کن را بشویید و آبکشی نمایید. توجه داشته باشید برای پاک کردن آرایش چشم از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید. عملیات شست و شو را می توانید با براش های برقی و دستی انجام دهید. دقت کنید بعد از پاک کردن آرایش باید مرحله ی آبکشی را در دستور کار خود لحاظ کنید چون اگر به یک فوم خالی و دستمال مربوط بسنده کنید بعد از مدتی پوست شما دچار مشکل خواهد شد.
 
 

تونر (تسکین دهنده)

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

دکتر راشل نازاریان (Dr. Rachel Nazarian) می گوید: تونرها مبتنی بر الکل هستند و چربی های اضافه پوست را می گیرند و پس از پاکسازی باید از آن ها استفاده کنید. تونرهای امروزه تکامل یافته تر از گذشته هستند، آن ها با مواد مغذی ادغام شده اند تا اثر بهتری بر روی پوست داشته باشند. متخصصان دیگر از جمله جردانا متیولی ( Jordana Mattioli) معتقد هستند استفاده از تونر اختیاری است، تونرها دارای مواد خاصی هستند که در فرمولاسیون آن ها از مواد مورد نیاز پوست استفاده شده است، که دیگر محصولات پوستی فاقد آن ها هستند.

تونرها حاوی این مواد هستند:

اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای از بین بردن سلول های مرده پوستی، بهبود بخشیدن پوست آسیب دیده در برابر آفتاب.

رفع تشنگی در ماه رمضان و توصیه هایی برای این ماه
مشاهده

اسید هیالورونیک برای تقویت هیدراتاسیون پوست، کم کردن تعرق پوست، درمان چین و چروک های ریز.

گلاب و چای سبز برای آرام کردن سوزش و کاهش قرمزی با خاصیت ضد التهابی.

ویتامین E و C برای مقابله با رادیکال های آزاد.

دکتر متیولی (Mattioli) می گوید: تونر را بلافاصله بعد از شست و شو بر روی صورت استفاده کنید، نحوه ی استفاده از تونر به سادگی است، پنبه ای را به محلول تونر خانگی و یا کارخانه ای آغشته کنید، و روی صورت خود بکشید و صبر کنید تا خشک شود.

 

 

 

مرطوب کننده ها:

اساسی ترین کار یک مرطوب کننده، آبرسانی و نرم کردن پوست است. دکتر چارلز (Dr. Charles) توضیح می دهد: اساس کار مرطوب کننده ها این است که با نفوذ به لایه های زیرین پوست، آن را مرطوب نگه دارند و از خشکی آن ها جلوگیری کنند. علاوه بر این ها مرطوب کننده ها دارای روغن هایی حاوی سرامید هستند که به ساختار پوست نیز کمک می کند، دکتر نظاریان (Nazarian) تأکید می کند: پوست به طور طبیعی توانایی حفظ رطوبت را ندارد، و فعالیت های روزانه مانند شستشو می تواند باعث جلوگیری از خشکی آن شود. همه ی پوست ها به مرطوب کننده نیاز دارند، با توجه به نوع پوست خود باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

 

:: برچسب‌ها: زیبایی,مراقبت از پوست, مو,زیبایی,درخشان کننده,صافی,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
راز جوانی بازیگران زن ایرانی چیست؟

 

جوان ماندن و حفظ زیبایی یکی از دغدغه‌های زنان و دختران امروزی است. در این میان خانم بازیگری که نقش یک دختر جوان را بازی می‌کند در صورتیکه وقتی به بیوگرافی‌شان نگاه می‌کنیم مدتهاست از این دوران فاصله گرفته است، توجه را به خود جلب می‌کند. در این مطلب به پاسخ هنرمندان به سوال درباره راز جوانی‌شان می‌پردازیم.

جوان ماندن برخي از هنرپيشگان مشهور ربطي به فتوشاپ و تكنيك‌های جراحي ندارد؛ آنها رازهايي دارند كه شما نمي‌دانيد.

اگر دوست داريد شما هم زيبا و جوان بمانيد با اين گزارش همراه شويد تا راز جواني برخي بازيگران را براي‌تان فاش كنيم.

 

جزييات جواني نيكي كريمي

يكي از بازيگران بسيار محبوب كه گرچه بسيار هم جوان به نظر مي‌رسد نيكي كريمي هست. نيكي كريمي براي سلامتي خود ارزش زيادي قائل هست و از هرچه كه براي سلامتي‌اش خطر داشته باشد دوري مي‌كند. او معتقد هست تغذيه سالم از فاكتورهاي مهم سلامتي است.

بنابراين سعي مي‌كند سالم‌ترين تغذيه را داشته باشد. غير از سلامت تغذيه، به متعادل بودن آن هم اهميت مي‌دهد و از پرخوري اجتناب مي‌كند. ورزش و پياده‌روي از ديگر اقدامات او براي جلوگيري از پيري هست؛ مي‌توانيد به پياده‌روي، تمرينات مربوط به بدنسازي و فيتنس را هم اضافه كنيد. او خواب مناسب را ازجمله عوامل جواني خود مي‌داند و معتقد هست خواب مناسب مي‌تواند در شادابي و داشتن انرژي مناسب بسيار تاثيرگذار باشد.

 

همۀ اينها از يك سو، مراقبت‌های پوستي و بهره‌گیری درست از لوازم آرايش از سوي ديگر مي‌تواند پكيج زيبايي و جواني خانم بازيگر را تكميل كند.

او اگر چه براي بازي در نقش‌های گوناگون به هرحال بايد گريم داشته باشد، اما به گفته خودش گاهي از روش‌های پاكسازي براي تقويت پوست و همچنين از كرم‌های مناسب پوست خود بهره‌گیری مي‌كند و به هر محصولي با هر كيفيتي اعتماد نمي‌كند. به‌هرحال نقش موسيقي، فعاليت‌های هنري، سفر، آرامش و. . . را هم نمي‌توان در جواني اين بازيگر و كارگردان 44 ساله ناديده گرفت.

 

بهنوش بختياري، دختر هميشه جوان

نوشيدن آب فراوان و خوردن ميوه و سبزي از جمله كارهايي هست كه بهنوش بختياري براي حفظ سلامت و جواني خود انجام مي‌دهد. بهرهگیری از كرم ضدآفتاب و پاكسازي پوست هم در ليست اقدامات او براي حفظ جواني و زيبايي پوست بايد حساب شود.

 

بهره‌گیری از محصولات آرايش و بهداشتي معتبر از ديگر كارهايي هست كه براي او اهميت زيادي دارد. در ورزش هم بهنوش بختياري به بدنسازي و واليبال علاقه دارد و به آن مي‌پردازد.

به علاوه شادابي و سرزندگي اين بازيگر هم به اين آلبوم اضافه مي‌شود تا همچنان اين بانوي 40 ساله را در نقش دختران جوان و سرزنده فيلم‌ها ببینيد كه منتظر خواستگار هست و پاي سفره عقد مي‌نشيند.

 

 

هنگامه قاضياني، زندگي با كودك درون

هنگامه قاضياني با آنكه جوان‌تر از سن خود نشان مي‌دهد اما عاشق سن خود هست و از پير شدن ترسي ندارد. او سعي كرده از هرچه كه براي سلامتي‌اش زیان آور است دوري كند و زندگي سالم و آرامي داشته باشد.

خوردن غذاي سالم براي او در اولويت فاكتورهاي سلامتي قرار دارد و سعي مي‌كند فعاليت بدني را هم از ياد نبرد. براي او داشتن آرامش رواني و بودن در كنار عزيزانش يكي از اولويت‌هاست.

 

 
 

 

كتايون رياحي اسطوره جواني

گزینش كتايون رياحي براي بازي در نقش يكي از زنان زيباي تاريخ يعني زليخا، شايد عمده هم بي‌ربط با جواني و سرزندگي اين بازيگر نباشد. اكثر ما به جوان ماندن كتايون رياحي اذعان داريم و شايد خيلي از ما كنجكاو باشيم بدانيم او چه مسائلي را رعايت كرده تا اين‌طور جوان بماند.

كتايون رياحي به سلامت غذايي كه مصرف مي‌كند اهميت مي‌دهد و سعي مي‌كند غذاهاي سالم مصرف كند. مسلما وقتي تغذيه، مناسب باشد تا حد زيادي سلامت فرد تضمين می شود اما همۀ ماجراي جواني خانم بازيگر همين نيست.


:: برچسب‌ها: زیبایی, مراقبت از پوست, نیکی کریمی, هنگامه قاضیانی, بهنوش بختیاری, کتایون ریاحی,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
هورمونی که راز جذابیت و زیبایی زنان است

 

هورمونی که راز جذابیت و زیبایی زنان است

 

حتما نام هورمون استروژن را شنید‌‌ه‌اید ولی بعید است خیلی با اثرات خاص آن آشنا شده باشید، این هورمون زنانه می‌‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی افراد داشته باشد. تحقیقات زیادی در این باره انجام شده است که درستی این ادعا را تایید می‌کند. البته هر هورمون وظیفه خاص خود را دارد که کمبود یا بیش از اندازه بودن آنها می‌تواند آسیب‌‌هایی را به بدن وارد کند. هورمون استروژن هم از این قاعده جدا نیست، علاوه بر هزاران تاثیری که این هورمون در بدن دارد، دانشمندان این هورمون را هورمون زیبایی نامیده‌‌اند و معتقدند، استروژن می‌‌تواند، افراد را زیبا کند. اگر شما هم کنجکاو هستید بیشتر در این باره بدانید مطلب زیر را بخوانید.

 

پوست تان خشک می‌شود

ممکن است به دلیل کمبود استروژن در پوست تغییراتی ایجاد شود. تغییراتی چون خشکی، افزایش تعریق، داغ شدن قسمتی از پوست و حتی تشکیل چربی روی شکم و بالای پا.

 

ظاهرتان تغییر کرده

ظاهر فیزیکی شما هم می‌تواند به دلیل کمبود استروژن دچار تغییراتی شود، ممکن است سایز و اندازه بالاتنه تغییر کند یا موهای سر نازک شوند.

 

خانم‌های زیبا استروژن بیشتری دارند

براساس تحقیقات انجام شده در اسکاتلند، خانم‌هایی که چهره‌ای زیبا دارند در بدن‌شان هورمون استروژن بیشتری وجود دارد. این تحقیقات می‌گویند سیمای فردمثل حالت چشم ها، می‌تواند نشان‌دهنده قدرت باروری او باشد. این زیبایی می‌تواند به معنای چشمانی درشت، پیشانی بلند، فکی ظریف و کوچک باشد. البته در جاهایی از این تحقیق هم گفته شده‌ که گاهی ممکن است بتوان از روی اندام نشانه‌هایی از باروری را دید.

 

تحقیقی که راز زیبایی را فاش کرد

مریام لاو اسمیت، روان‌شناسی از دانشگاه سنت آندرو در اسکاتلند از چهره 59 خانم 18 تا 25 ساله تا 40 روز هر هفته عکس گرفت بعد در هر بار عکس گرفتن با استفاده از آزمایش‌های ادرار سطح هورمون استروژن بدن آن‌ها را اندازه گرفت و با نموداری، موقعیت هرکدام از آن‌ها را در سیکل قاعد‌گی‌شان نشان داد. هیچ‌کدام از زن‌ها آرایش نداشتند و قرص‌های ضدبارداری هم مصرف نمی‌کردند، او از هرکدام از زن‌ها عکس زمانی را مشخص کرد که بالاترین سطح استروژن را داشتند یعنی، زمانی‌که در سیکل قاعدگی تخمک‌گذاری اتفاق می‌افتد.

او به این نتیجه رسید که خانم‌ها زمان‌هایی که میزان استروژن بالاتری دارند چهره‌ای زنانه‌تر، زیباتر و سالم‌تر از زمان‌هایی دارند که سطح این هورمون در بدن‌شان پایین است. این قانون همیشه در طبیعت وجود داشته است. در طبیعت جنس ماده به‌گونه‌ای آفریده شده‌است که هنگامی که برای تولیدمثل و باروری آماده است زیبا‌تر به‌نظر برسد تا تداوم نسل ادامه یابد و انسان نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 

این نکته را فراموش نکنید

نکته جالب این است که وقتی دکتر لاو اسمیت زنانی را که مدام آرایش می‌کنند بررسی کرد، متوجه شد که نمی‌توان ارتباطی بین ظاهر این خانم‌ها با میزان استروژن آن‌ها پیدا کرد، اما چرا؟ به این دلیل که آرایش علاوه بر این‌که عیب‌های صورت را می‌پوشاند و چهره را زیباتر می‌کند اما حالت طبیعی آن را می‌گیرد و حالت‌هایی که به‌طور طبیعی و نرمال در چهره پیداست پنهان می‌کند و در نتیجه از صورت خانم‌های آرایش کرده نمی‌توان میزان استروژن (قدرت باروری) آن‌ها را تشخیص داد.

 

تاثیر استروژن در چهره

هورمون‌ها در سنین بلوغ بیشترین تاثیر را روی چهره دارند، مثلا هورمون‌های اصلی جنسی مردانه یعنی تستسترون باعث می‌شوند ابروها و فک برجسته شوند تا هم صورت مردانه‌تر شود و هم موها قادر به رشد شوند و در واقع صورت پسرها بیشتر از دخترها رشد می‌کند اما در مقابل هورمون جنسی زنانه یعنی استروژن مانع رشد زیاد استخوان‌های صورت می‌شوند، این هورمون اندازه بینی و چانه را کاهش می‌دهد، چشم‌ها را درشت می‌کند، ضخامت لب‌ها را افزایش می‌دهد و باعث شکل گرفتن میزانی چربی در گونه‌ها و باقی اندام‌های زنانه می‌شوند.

اندازه انگشتان و استروژن

تیمی از دانشمندان وین و آلمان در دانشگاه مرکزی لانکشیر نیز تحقیقاتی را در زمینه ارتباط هورمون‌های جنسی مردانه و زنانه با ظاهر فرد انجام داده‌اند، پروفسور جان منینگ از همین تیم می‌گوید: هورمون‌های زنانه و مردانه (استروژن و تستوسترون) نقش مهمی در اندازه انگشتان ایفا می‌کنند و طول انگشت حلقه می‌تواند نسبتی با شکل صورت داشته باشد.

 

تزریق استروژن واقعا زیبایی می‌آورد؟

در نگاه اول وقتی ثابت شد زیبایی بسیار به هورمون‌ها وابسته است، پیشنهاد شد شاید تزریق استروژن بتواند زیبایی بیشتری در چهره خانم‌ها ایجاد کند اما بعد ثابت شد، بدن در برابر استروژن مصنوعی و اضافی که برایش ناشناخته است، عکس‌العمل نشان می‌دهد و همین امر خطرهای زیادی را برای هورمون درمانی ایجاد می‌کند و در نتیجه چندان توصیه نمی‌شود. پس هرچند بالابودن میزان این هورمون در بدن خانم‌های جوان بر میزان جذابیت ظاهری آن‌ها می‌افزاید اما این به آن معنی نیست که برای دست یافتن به زیبایی بیشتر سراغ هورمون بروند، زیرا عوارض نامطلوب و منفی مصرف هورمون اضافی هنوز برای محققان کاملا روشن نشده است.

 

8 سال جوان‌تر نشان می‌دهد

تحقیقات دیگری هم در کشور آلمان انجام شد‌ه‌است که در آن نیز گفته شده زنانی که در خون‌شان استروژن بیشتری دارند، نسبت به سن‌شان به‌طور غیرمعمولی خیلی جوان‌تر به نظر می‌رسند. مشاهده شد که در بعضی موارد خانم‌هایی که استروژن بالایی دارند، حدود 8 سال جوان‌تر از سن حقیقی‌شان جلوه می‌کنند و در نقطه مقابل کمبود استروژن حدود 8 سال پیرتر نشان می‌داد. محققان این پژوهش یعنی پروفسور لودویک ویلت و دکتر ترسا سرپترمن اعلام کردند، هم در انسان و هم در حیوان بین زیبایی ظاهری و میزان باروری رابطه‌ای مستقیم وجود دارد.

 

پوستی که پیر نمی‌شود

براساس تحقیقات دیگری که در دانشگاه پزشکی کالیفرنیا انجام شده‌است، استروژن از پوست در برابر پیری و چروکیده‌ شدن محافظت می‌کند. استروژن نمی‌تواند آسیب‌دیدگی ناشی از آفتاب و پیری را بهبود دهد بلکه تنها می‌تواند پیشگیری‌کننده باشد.

کرم‌های استروژن در کاهش چین و چروک‌های پوست، به‌ویژه آن‌ها که در اثر تابش نور خورشید بروز می‌کنند، نقشی ندارند. البته این کرم‌ها قطعا به پوستی که در برابر آفتاب محافظت شده باشد کمک می‌کنند که کلاژن بیشتری تولید کند. کلاژن ماده‌ای است که باعث می‌شود پوست نرم‌تر به‌نظر برسد اما این پوست بسیار کمتر از پوستی که در طول روز در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، چروک می‌خورد.

 

 

استروژن جوش‌ها را کم می‌کند

کمبود استروژن یا تولید بیش از اندازه آندروژن به‌خصوص در زن‌ها می‌‌تواند منجر به افزایش آکنه‌ و جوش شود، چون هورمون آندروژن یک هورمون جنسی مردانه است که در تولید سبوم یا چربی پوست دخالت دارد، وقتی سبوم یا چربی پوست افزایش می‌یابد، ممکن است منافذ پوستی مسدود شوند و پوست دچار آکنه شود.

 

موادغذایی حاوی استروژن

مواد غذایی فراوانی وجود دارند که در آن‌ها مقدار زیادی استروژن طبیعی وجود دارد. اگر بتوانید روزانه 30 تا 50 میلی‌گرم استروژن طبیعی دریافت کنید دیر یا زود اثر آن روی زیبایی خود خواهید دید.

استروژن را می‌توان در میوه‌هایی چون سیب، خرما، آلو، گیلاس و سبزی‌هایی چون چغندر، هویج، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، زیتون، خیار، بادنجان، فلفل و کلم بروکلی و غلاتی چون جو، جو دوسر، گندم، برنج و دانه‌هایی چون تخم بذرکتان، رازیانه، تخمه آفتابگردان، یونجه بذرکتان و... یافت.

این مواد برای تامین استروژن ضروری بدن در زمان قبل و بعد از یائسگی می‌توانند مفید باشند. اگر بذرکتان روزانه مصرف شود از آنجا که حاوی فیتواستروژن است، خشکی و خارش پوست شما را بهتر می‌کند و همین‌طور به شفاف‌شدن موهای شما و درمان اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند.


:: برچسب‌ها: زیبایی,پوست,مو,زیبایی,موادغذایی,استروژن,آندروژن,هورمون جنسی,جذابیت,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
راه های مراقبت از پوست در روز و شب!

 

شما می‌توانید با رسیدگی به پوست و مویتان در زمان مناسب، تغییر بزرگی ایجاد کنید در ادامه یاد خواهید گرفت که چطور برنامه زیبایی‌تان را زمان بندی کنید.

 

 

راههای مراقبت از پوست در روز

 

آیا نمی‌توانید روزتان را بدون یک دوش آب گرم آغاز کنید؟ هوارد سوبل، دکتر و متخصص پوست در نیویورک می‌گوید: این روش درستی است. بخار دوش آب گرم در صبح، منافذ پوستتان را باز می‌کند و باعث می‌شود پاک کننده‌ها بهتر عمل کنند.

اما همان صابونی که در شب استفاده می‌کنید را در صبح بکار نبرید. پوست شما در صبح کمی کثیف است اما در پایان روز کثیف‌تر است. اگر از همان روش شستشو در صبح نیز استفاده کنید، روغن‌های ضروری پوستتان را از بین می‌برید.

برای شستشوی صبحگاهی، از یک پاک کننده‌ی ملایم استفاده کنید. اگر پس از شستشو، پوستتان خشک شد یعنی پاک کننده‌تان، بیش از اندازه قوی بوده است.

حلقه‌های سیاه زیر چشم، باعث می‌شوند که شما خسته بنظر برسید. می‌توانید با استفاده از ژل یا کرم چشم حاوی کافئین با آنها مقابله کنید. خون موجود در مویرگ‌ها می‌توانند در زیر چشم جمع شوند و حالت تیرگی ایجاد کنند.

الیزابت، پزشک  طب سوزنی می‌گوید: محصولات حاوی کافئین می‌توانند تفاوت زیادی در «میکروسیرکولاسیون» اطراف چشم ایجاد کنند. با انگشت حلقه‌تان، این کرم‌ها را پخش کنید (با حداقل فشار و کشش روی ناحیه حساس چشم).

از آنجایی که پوست در روز خیلی بیشتر از شب، در معرض آسیب دیدگی قرار دارد، باید برای مراقبت از آن، کارهایی انجام دهید. قبل از استفاده از مرطوب کننده، از یک کرم ضد آفتاب با حفاظت کامل (که جلوی اشعه هایUVAو UVBرا می‌گیرد) استفاده کنید یا به دنبال یک مرطوب کننده حاوی SPF باشید.

 

راه های مراقبت از زیبایی پوست در شب

 

 

هر برنامه‌ی مراقبت از پوست در شب، اول باید آسیب وارد شده به پوست در طول روز را بی اثر کند. اول، با یک محصول روغنی، آرایشتان را پاک کنید. سپس با یک پاک کننده‌ی قوی، کثیفی و آلودگی باقی مانده را از بین ببرید. با یک لایه بردار ملایم، سلول‌های مرده‌ی پوست را جدا کنید.

الیزابت می‌گوید: لایه بردارها، لایه‌ی بالایی پوست را از بین می‌برند تا محصولات ترمیمی شب، بتوانند بطور موثرتری در پوست نفوذ کنند.

استفاده از رتینول و رتینوئیدها در شب، بسیار مهم است زیرا این مواد در شب، بخاطر نبود آرایش و استرس، می‌توانند، تاثیر بهتری داشته باشند. سوبل می‌گوید: برای جلوگیری از خشکی و قرمزی، ۲۰ دقیقه قبل از استفاده از کرم رتینوئید، پوستتان را تمیز کنید.

پوست مرطوب، احتمال حساسیت را افزایش می‌دهد. بعد از ۲۰ دقیقه از مرطوب کننده استفاده کنید یا به آرامی کمی از کرم رتینول را با مرطوب کننده مخلوط کنید.

هنگام انتخاب مرطوب کننده‌ی شب، به دنبال کرم‌ها و روغن‌های سنگین‌تر با مواد تشکیل دهنده‌ی ضد التهاب و تسکین دهنده مانند چای سفید و بابونه باشید.

بعد از رسیدگی به صورتتان، قسمت‌های دیگر بدن را فراموش نکنید. الیزابت می‌گوید: مردم برای محصولات صورت، پول زیادی هزینه می‌کنند اما پوست بقیه‌ی قسمت‌های بدنشان را کاملا فراموش می‌کنند. او توصیه می‌کند که تمام بدنتان را با یک لیف گیاهی لایه برداری کنید تا میزان گردش خون و درخشندگی آن، افزایش یابد و قبل از خواب، از یک روغن درمانی روی پوست سر و مویتان استفاده کنید.


:: برچسب‌ها: زیبایی, پوست, آرایش, مراقبت پوست, شب, روز, محصولات صورت, لایه برداری,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
نکات طلایی مراقبت مو سالم

  

مراقبت های داشتن موی سالم

 

 

ما معتقدیم که سلامت و زیبایی مو تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری ما دارد. ، پوست و ناخن ویتامین‌های Soft gel با روغن آرگان، باکتری قوی بیوتین برای مراقبت از مو و پوست و ناخن، ویتامین C برای تولید کلاژن و ویتامین E برای کمک به پوست پررنگ پوست، اسید هیالورونیک. آن‌ها حاوی توازن مناسب مواد مغذی برای کمک به مراقبت از موهای شاداب، ناخن‌های سالم و پوست سالم هستند.

مو را چند بار در هفته شستشو دهید بخصوص افرادی که موهای چرب دارند اگر تند عمل شستشو را انجام دهید باعث جلوگیری از رشد مواد مراقبتی موجود در  موی سرتان می‌شود به‌سرعت مو خشک و شکننده می‌شود.

سشوار

برای مراقبت از مو از سشوار استفاده کنید.هر زمان که موهای خود را شستشو می‌دهید از سشوار استفاده کنید و حد فاصله سشوار و مو را رعایت کنید.با برس های سرامیکی و چوبی استفاده کنید و سعی کنید یک‌بار در هفته موهایتان را با حرارت مستقیم سشوار حالت دهید.در غیر این صورت سعی کنید سشوار در پایین‌ترین درجه حرارت ممکن باشد البته برای موهای ضخیم‌تر و بزرگ‌تر ممکن است دمای بالاتری لازم باشد.

 

 

روغن آرگان

روغن آرگان افسانه‌ای از درخت آرگان مارکوک یکی از عناصر محبوب بسیاری از محصولات زیبایی امروز است.روغن آرگان ساخته‌شده برای آنکه موهای شمارا نرم‌تر، ابریشمی و شفاف‌تر کند. روغن آرگان ایده آل است و حتی می‌تواند برای درمان موهای آسیب‌دیده و موهای موخوره دار استفاده شود. استفاده از روغن آرگان به‌منظور مراقبت از مو و تقویت آن بسیار مفید است.

 

بیوتین

فرمول حاوی 5000 میکروگرم بیوتین در هر وعده است. بیوتین یک ویتامین محلول در آب خانواده ویتامین B است. ویتامین‌های محلول در آب به‌راحتی در بدن ذخیره نمی‌شوند، بنابراین باید هرروز مصرف شوند، که معمولا به شکل کپسول میباشند.بیوتین به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند.

 

 ویتامین C

ویتامین C، همچنین به‌عنوان اسید اسکوربیک شناخته می‌شود، مواد مغذی محلول در آب است که در برخی از غذاها یافت می‌شود. که در بدن به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که باعث آسیب به سلول می‌شود. بدن همچنین نیاز به ویتامین C برای تولید کلاژن، پروتئینی دارد و باعث افزایش سلامت پوست می‌شود و در محافظت از مو هم نقش دارد.

 

 ویتامین E

ویتامین E به‌سلامت پوست کمک می‌کند. در بدن آن به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان مفید عمل می‌کند و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که باعث آسیب به سلول می‌شود. ویتامین E به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیدانی کمک می‌کند.علاوه بر این، سلول‌ها از ویتامین E استفاده می‌کنند تا بسیاری از توابع مهم را انجام دهند. بر اساس نظرسنجی‌های رژیم غذایی، حدود 90٪ آمریکایی‌ها ممکن است از ویتامین E در رژیمشان استفاده نکنند.


:: برچسب‌ها: زیبا, زیبایی, آرامش, سبک زندگی, ماسک موقتی, ورزش, استرس, ویتامین, محافظت از مو, مو سالم,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
کدام مدل مو برای چه صورتی مناسب است؟

به گزارش افکار نیوز، بدون شک سلیقه افراد مختلف با هم متفاوت است و انتخاب انواع مدل مو هم از همین تفاوت سلیقه ها ناشی می شود. البته اینکه شما چه مدل مویی را دوست دارید اهمیت زیادی دارد اما نکته مهم تر سازگاری مدل مو با فرم صورت تان است. آیا دوست دارید بدانید چه مدل مویی به شما بیشتر می آید و دور چه مدل هایی را باید خط بکشید؟ این مطلب مخصوص شماست.

اولین قدم برای انتخاب یک مدل موی زیبا و منحصر به فرد، شناسایی ساختار چهره است. وقتی بتوانید بر اساس نوع استخوان بندی و ترکیب اجزای صورت نوع مدل موهایتان را انتخاب کنید، به بهترین نتیجه ممکن می رسید.

صورت دایره ای و گرد

در چهره های گرد زوایای کمی دیده می شود، طول و عرض صورت تقریباً یکسان و پیشانی در بیشتر مواقع متوسط تا بلند است. اگر صورت گردی دارید باید مدل مویی را انتخاب کنید که چهره را باریک تر و کشیده تر نشان دهد. در این بین مدل های متعادل تری مانند چتری های نسبتاً بلند که پشت یک گوش جمع می شوند یا موهای لایه ای باشید اما مدل هایی که در قسمت تاج سر پرپشت هستند و فرق کج هم مناسب است. برای موهای کوتاه هم باید دنبال مدل هایی بروید که طول موها تا میانه گردن باشد اما مدل موی مصری و چتری های حجیم و مدل موهایی که بلندی آنها تا چانه است و همچنین فرق وسط اصلاً مناسب صورت های دایره ای نیست.



صورت بیضی شکل

اگر فرم صورت تان بیضی است به شما تبریک می گوییم چرا که تقریباً هر مدل مویی به شما می آید. در چهره های بیضی شکل طول صورت تقریباً یک و نیم برابر عرض آن است، خط موی پیشانی حالتی گرد و بدون زاویه دارد و چانه کمی باریک تر از پیشانی و استخوان گونه تقریباً برجسته است.
یادتان باشد از بین مدل موهای متنوع چه کوتاه، چه متوسط و چه بلند باز هم بهترین انتخاب وجود دارد؛ سراغ مدل هایی بروید که موها خارج از صورت قرار می گیرند و به اصطلاح داخل چهره ریخته نمی شوند. موهای بسته به شکل دم اسبی و عقب بردن آنها و چسباندن شان به کف سر می تواند ظاهر جذابی به چهره بدهد. حتی افرادی که چهره بیضی شکل دارند جزو بهترین کاندیداها برای بافت آفریقایی و مکزیکی هستند.
از دو نوع مدل مو باید اجتناب کنید؛ مدل هایی که چتری های پرپشت و کامل دارند(نه چتری کم پشت و یک طرفه) و مدل های کوتاهی که همه صورت را به طور یکنواخت می پوشانند و بیش از حد رو به جلو هستند. آقایان هم باید دنبال مدل هایی باشند که چهره شان را پنهان نکند، موها داخل صورت پخش نشوند و حالت نیمه بلند و مصری هم نداشته باشند.

 

 

صورت مستطیلی یا کشیده

در صورت های مستطیلی شکل عرض و پهنای پیشانی چانه و گونه یکسان و چهره معمولاً لاغر تو کشیده و گاهی چانه خیلی نازک و پیشانی بلند است. به همین دلیل باید سراغ مدل موهایی رفت که صورت را کوتاه تر و پهن تر نشان دهند. برای مثال اگر ترکیب صورت تان مستطیلی است باید موهای کوتاه تا متوسط را انتخاب کنید که در قسمت گوش پرپشت تر شود.

همچنین چتری های پر و حجیم و فرق کج مناسب این نوع چهره هاست و موهای فر و حالت دار بیشتر از موهای لخت و صاف زیبایی چهره تان را نشان می دهد. در صورتی که قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید نباید طول موها از چانه کوتاه تر شوند. از طرفی یادتان باشد موهای بیش از حد بلند و یکدست، حجم زیاد مو در بالای سر، باز کردن فرق مو از وسط و موهای کاملاً جمع صورت تان را کشیده تر از حالت معمول نشان می دهد و به هیچ عنوان مناسب چهره شما نیست.



صورت مربعی شکل

در صورت های مربعی شکل خط فک و پیشانی عریض و استخوان گونه و چانه زاویه دار و پهن است. بنابراین باید دنبال مدل موهایی باشید که چهره شما را کشیده تر و لاغرتر نشان دهند؛ مدل های نامتقارن با فرق کج.

به گفته اهل فن چتری هم گزینه مناسبی است؛ به شرطی که موها در ناحیه گیجگاه و فرق سر پرپشت باشند. برای موهای کوتاه تا متوسط موج دادن و گرد کردن آنها در اطراف صورت با چتری کم پشت و فرق کج و پوشاندن فرم صورت با موهای فر شده یا لایه ای از جمله بهترین انتخاب هاست. اگر صورت تان مربعی شکل است، ‌ ارتفاع در قسمت تاج سر یکنواختی چهره شما را کم می کند اما یادتان باشد خانم هایی که صورتی مربعی شکل دارند، برخلاف آقایان نباید موهایشان از فک شان کوتاه تر شود.

از مدل هایی که زاویه دار هستند نیز پرهیز کنید و به هیچ وجه سراغ مدل های بلند و صاف و یکدست که استخوان گونه را برجسته تر نشان می دهند یا مدل های مو با فرق از وسط یا خیلی کوتاه نروید چرا که ظرافت چهره شما را از بین می برند. در عوض دنبال چتری های بلند که پشت یک گوش تان جمع شود باشید. فرهای بزرگ و لطیف نیز صورت شما را زیباتر جلوه می دهند. درباره آقایان صورت مربعی هم بزرگترین اشتباه، کوتاهی بیش از حد موها و تیغ زدن آنهاست.



 

صورت قلبی شکل

در صورت های قلبی شکل پیشانی پهن ترین ناحیه صورت است، چانه حالت نوک تیز دارد و استخوان گونه برجسته است. اگر چهره ای به شکل قلب دارید باید دنبال مدلی باشید که در قسمت پایینی صورت حجم بیشتری داشته باشد و پیشانی را باریک تر و چانه و گونه را پهن تر نشان دهد اما از مدل موی خیلی کوتاه و پسرانه، حجم دادن به موها در قسمت تاج سر، چتری های حجیم و دم اسبی های سفت دوری کنید چون این مدل ها تیزی چانه را بیشتر نمایان می کنند. آقایان حواس شان باشد کوتاه کردن بیش از حد موها بزرگترین اشتباهی است که مرتکب می شوند زیرا فرم قلبی شکل صورت شان بیش از پیش مشخص می شود و تناسب اجزای چهره را به هم می ریزد.



صورت مثلثی یا گلابی شکل

این نوع صورت برعکس صورت قلبی شکل است؛ به این معنا که قسمت فک و استخوان های گونه پهن تر از نواحی پیشانی است. یادتان باشد موهای کوتاه قسمت بالایی از جمله پیشانی صورت شما را پهن تر نشان می دهند، در نتیجه تعادل در صورت تان برقرار می شود. همچنین مدل های کوتاه که در ناحیه گوش و بالاتر پرپشت بوده و به تدریج به سمت گردن و پشت گردن باریک می شوند و حالت پهنی بیش از حد صورت را از بین می برند، مناسب صورت های مثلثی هستند. حتی موهای فر یا لایه ای که روی گوش را می پوشانند نیز می توانند جزو بهترین انتخاب ها باشند. اگر هم دوست دارید موهایتان بلند باشد، سعی کنید بلندی آن از زیر فک تان بیشتر نشود اما مدل موهای بلند که روی شانه ریخته می شوند و باز کردن فرق مو از وسط تناسب چهره شما را از بین می برد. بنابراین اگر موهای بلندی دارید و از موهای کوتاه هم خوش تان نمی آید، توصیه می شود آنها را سفت و محکم پشت سرتان به شکل دم اسبی جمع نکنید بلکه قسمت جلو و کنار صورت باید کاملاً شل و پف دار باشد.



 

صورت لوزی شکل یا الماسی

اگر ترکیب صورت بین قلبی شکل و بیضی شکل باشد به آن فرم لوزی یا الماسی گفته می شود. عریض ترین بخش صورت، استخوان گونه است و پیشانی و آرواره هر دو به یک اندازه باریک هستند. همچنین صورت های الماسی دارای زوایای متعددی هستند که پهنای آنها از پهنای استخوان ابروها و فک بیشتر است. اگر شما هم صاحب چنین صورتی هستید باید خوشحال باشید چرا که تقریباً همه مدلی با صورت شما سازگاری دارد اما نباید صورت تان را زیر موها پنهان کنید. البته مدل های نامتقارن بهترین گزینه اند و مدل چتری تناسب چهره شما را حفظ می کند. همچنین می توانید سراغ مدل هایی بروید که بیشترین پرپشتی مو در ناحیه چانه باشد و مدل موی کوتاه که حداکثر طول موها تا میانه گردن است. همین طور مدل هایی که صورت شما را کشیده تر و چانه را تیزتر نشان دهند(مدل های کوتاه و حجیم).



ساختار چهره عوض می شود؟

چاق و لاغر شدن، جراحی های صورت و زاویه عکس گرفتن تا حد زیادی روی فرم صورت تاثیرگذار است. برای مثال برد پیت بازیگر سرشناس تا پیش از جراحی فک صورتی بیضی شکلی داشت اما پس از جراحی صورتش فرم مربعی پیدا کرد. همچنین فرم کشیده صورت دیوید بکهام بعد از دوره های بدنسازی، مربعی شکل شد. بنابراین در بیشتر مواقع ویژگی های چهره فرد از عکسی به عکس دیگر متفاوت است.

 


:: برچسب‌ها: آرایش, آرایشگاه, مدل صورت, قلبی, مثلثی, مستعطیلی, مربعی, لوزی,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
10 راهکار ساده برای زیبایی بدون آرایش

10 توصيه ساده براي زيبايي بدون آرايش

 

1- به جاي آرايش به سلامت پوست صورت‌تان توجه کنيد. شرط لازم و کافي براي استفاده نکردن از لوازم آرايش داشتن يک پوست سالم و باطراوت است. غذاي سالم بخوريد. بهداشت پوست‌تان را مراقبت کنيد و مراقب جوش‌هاي مزاحم باشيد.

 
 
 

2- پول لوازم آرايش را بدهيد و يک صابون صورت خوب و يک شوينده مناسب براي پوست تهيه کنيد.

 

 

3-يک لايه‌بردارملايم داراي spf بالا هم مي‌تواند در صاف و سالم به نظر رسيدن پوست مفيد باشد.

 
 
 

4-اغلب کرم‌هاي ضد پيري پوست براي خانم‌هاي زير 30 سال خيلي قوي هستند و نيازي به استفاده از آنها نيست اما اگر هنوز فکر مي‌کنيد که بايد از يکي از اين انواع کرم‌ها استفاده کنيد يک مدل ملايم‌تر و ضعيف آن را انتخاب کنيد.

5- سعي کنيد موها و ناخن‌هاي مرتبي داشته باشيد. آرايش ساده و مناسب مو در زيبا به نظر رسيدن ظاهر بسيار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب موجب مي‌شود حتي بدون استفاده از لوازم آرايش هم نامرتب به نظر نرسيد. يک مانيکور ساده و يا مدل مويي انتخاب کنيد که بتوانيد براي يک هفته آن را نگه داريد.

 
 

6-به جاي انواع رژلب سعي کنيد فقط از يک مرطوب‌کننده ساده استفاده کنيد.

 

7-اگر لب‌ها سالم و مرطوب به نظر برسند زيبايي خاص خود را خواهند داشت.

 
 

8-اگر خيلي اصرار داريد که حتما چيزي روي پوست صورت‌تان استفاده کنيد سعي کنيد کرم ضدآفتابي که ته رنگ مختصري دارد به کار ببريد.

 

9- اين نکته را از ياد نبريد که حتي بدون آرايش هم بايد هر روز از ضدآفتاب استفاده کنيد.

 

 

10-اگر قرار است فقط کمي آرايش کنيد سعي کنيد فقط ايرادهاي کلي را برطرف کنيد. لکه‌گيري روي پوست صورت با يک کرم ملايم يا يک نوک انگشت از ماسک صورت روي جاي آبله کوچکي که داريد کافي است.

 

:: برچسب‌ها: زیبایی,انسان , زن, مرد, آرایش, آفریننده, سادگی,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
مراقبت از پوست به سبک بازیگران زن ایرانی

 


توصیه های مریلا زارعی:

مریلا زارعی از آن جمله خانم های بازیگری است که پوستی شفاف و براق دارد. او معتقد است که به طور کلی منشأ اصلی زیبایی پوست در انسان به ژن او مربوط می شود ولی عوامل دیگر را هم نمی شود نادیده شمرد.

 

 

سبک زندگی:


یکی از مهمترین عوامل شادابی پوست به حالت های درونی و شرایط روحی فرد بستگی دارد. پوست کسانی که در زندگی خود دچار هیجانات و استرس مداوم هستند، آیینه ای از سبک زندگی آنهاست و این را می شود در ظاهر آن افراد هم به خوبی دید.

مریلا زارعی معتقد است در کنار این دو عامل مهم، تغذیه و رژیم غذایی که افراد مصرف می کنند ارتباط مستقیمی با زیبایی و درخشندگی پوست آنها دارد. استفاده از میوه جات و سبزیجات تازه می تواند نقش مهمی در داشتن پوستی زیبا ایفا کند و خوردن غذاهای بسیار چرب و روغن های اشباع نشده نه تنها برای سلامتی بدن بلکه برای شادابی پوست هم عملکرد عکسی خواهد داشت.

ماسک های موقتی:

او که معتقد است ماسک هایی که برای پوست صورت استفاده می شود اغلب تاثیر موقتی دارند، به همین دلیل مصرف کرم های مرطوب کننده را تجویز می کند. به علت داشتن نوع پوست خاصش، مرطوب کننده مورد علاقه او کرم بدون چربی از شرکت uriage است. البته او گاهی از کرم های ایرانی با کیفیت نیز استفاده می کند.



ورزش کنید، زیبا شوید:

ورزش های ایروبیک و شنا از کودکی تاکنون همراه مریلا بوده اند. او ورزش را نیز از عوامل مهم در زیبایی می داند و علت آن را هم اینطور توضیح می دهد که چون با ورزش کردن میزان خونرسانی به بدن افزایش پیدا می کند بنابراین خون بیشتری به سطح پوست رسیده و شادابی بیشتری به آن می بخشد.


چند توصیه زیبایی:

* آرامش را به زندگی خود دعوت کنید.

* از استرس و هیجان دور شوید.

* تحت نظر یک متخصص پوست باشید.

* از کرم های معتبر و به اندازه معقول استفاده کنید.


:: برچسب‌ها: زیبا, زیبایی, آرامش, سبک زندگی, ماسک موقتی, ورزش, استرس,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
چگونه مراقب پوست خود باشیم؟

 

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم ؟

 

 

-1 از دوش گرفتن های طولانی با آب گرم اجتناب کنید:

مطمئنا، شما احساس خوبی از دوش گرفتن با آب گرم دارید، اما این کار رطوبت ضروری پوست شما را از بین می برد. به خصوص در زمستان، دوش گرفتن خود را به ۱۰ دقیقه محدود کنید و از آب ولرم استفاده کنید.

۲- از کرم های پاک کننده صورت برای گردن و قفسه سینه نیز استفاده کنید:

این مناطق در برابر چین و چروک، خشکی و پیری همانند صورت شما آسیب پذیر است . پس از پاکسازی این مناطق با یک کرم صورت، با یک مرطوب کننده این مناظق را مالش دهید. شما همچنین می توانید از ماسک صورت در این مناطق یک بار در ماه استفاده کنید.

۳- از صابون‌های با مواد خوشبو کننده غلیظ استفاده نکنید:  

در عوض، از صابون‌هایی که شامل چربی اضافه مانند: صابون Dove هستند، استفاده کنید. چربی اضافه یک لایه مرطوب کننده بر روی پوست شما بعد از استحمام باقی می گذارد.

۴- یک کرم مرطوب کننده قوی یا بالم به دست و پای خود در شب بمالید:

سپس، دست های خود را با دستکش پارچه ای نازک بپوشانید و جوراب بپوشید تا رطوبت کرم دست و پا ی شما را آبرسانی کند.

۵- همیشه برای شستشوی بدن خود از یک لیف زبر استفاده کنید:

با استفاده از لیف زبر از شر سلول‌های مرده پوست خلاص می شوید و همچنین از زیر پوستی شدن موهای بدن خود جلوگیری می کنید. برای اینکه پوست خود را صاف تر کنید، می توانید لیف خود را به چند قطره از یک پاک کننده حاوی آلفا‌ هیدروکسی اسید آغشته کنید.

۶- در مناطقی از بدن که پوستتان بهم میخورد پودر بپاشید:

زیر قفسه سینه، زیر بغل و داخل ران پاها مکان های خوبی هستند. پودر مانع سایش، رشد باکتری و خارش می شود.


:: برچسب‌ها: پوست, مو, زیبایی, نظافت, مراقبت, صابون, شوینده,
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
زن زیبا از نظر مردان ایرانی چه کسی است ؟

 

زن زیبا از نظر مردان ایرانی چه کسی است ؟ 

 

زیبایی یکی از ویژگی هایی است که درک آن از سوی مخاطب حس رضایت و لذت را ایجاد می کند. زیبایی لذتی است که وجود خارجی یافته و در حقیقت وعده لذت است. در هر دوره تاریخی و در هر فرهنگی، مردم همواره تعاریف خود را از زیبایی داشته اند اما این تعاریف هرگز دائمی نبوده و هنوز هم در حال تغییرند..

از نظر مردان امروزی زنی زیباتراست که زیباییش خدادای و طبیعی باشد، نه این که با انواع و اقسام عمل های جراحی لنز و آرایش های غلیظ خودش را زیبا کرده باشد.

 

خصوصیات چهره زیبا

 

مطالعات علمی نشان داده اند، چهره هایی كه به نظر ما زیبا و جذاب به نظر میرسند، ویژگیهای خاص دارند كه این ویژگیها را در 3 گروه اصلی میتوان جای داد:

 

سلامت و تندرستی

  زیبایی

  حالتی از معصومیت چهره كودكان

 

 

نویسنده : دکتر هانیه نیازی