ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





بهترین ماسک روشن کننده پوست

 

بهترین ماسک روشن کننده پوست

 

قبل از اینکه هر یک از این روش های زیر را امتحان کنید، یک تست انجام دهید تا مطمئن شوید که به هیچ یک از ترکیبات حساسیت ندارید. همچنین به خاطر داشته باشید که این ها داروهای طبیعی هستند و مانند سفید کننده های شیمیایی اثر روشن کننده یا سفید کنندگی شدید نخواهند داشت.

ماست

ماست (و سایر محصولات لبنی) حاوی اسید لاکتیک هستند که به روشن شدن پوست کمک می کند. همچنین استفاده از ماست بر روی پوست شما خاصیت آرام بخش هم دارد. یک قاشق غذاخوری ماست را با مقدار کمی زردچوبه مخلوط کنید و سپس این خمیر را روی پوست خود بمالید و اجازه بدهید 15 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. این روال را روزی یکبار انجام دهید.

لیمو

لیمو حاوی ویتامین C است که مانع تشکیل ملانین می شود و خاصیت روشن کنندگی دارد. اما اگر پوستی حساس دارید از این روش درمانی اجتناب کنید چرا که اعمال لیمو بر روی پوست های حساس، می تواند باعث قرمزی و سوزش پوست شود. همچنین، اعمال لیمو روی پوست باعث حساسیت به نور می شود. بعد از استفاده از این روش درمانی قبل از قدم زدن و بیرون رفتن حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب مقطر رقیق کرده و آن را به عنوان یک تونر روی صورت خود بمالید. بعد از گذشت 10-15 دقیقه صورتتان را بشویید.

شیر

شیر حاوی اسید لاکتیک است که خاصیت روشن کنندگی پوست دارد. یک قاشق چای خوری عسل را در یک قاشق غذاخوری شیر خام مخلوط کنید و با استفاده از یک توپ پنبه آن را روی صورت خود بمالید. اجازه بدهید به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را بشویید. این روال را روزی یکبار دنبال کنید.

گوجه فرنگی

خوردن گوجه فرنگی می تواند شما را از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش مصون نگه دارد. هیچ اثبات علمی در مورد اثر روشن کننده گوجه فرنگی بر روی پوست هنگام استفاده موضعی وجود ندارد، اما معمولاً به عنوان داروی خانگی به عنوان روشن کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید گوجه فرنگی را به رژیم روزانه خود اضافه کنید یا از داروی خانگی زیر استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با مقداری زردچوبه و کمی شیر مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید و بعد از 20-30 دقیقه صورتتان را بشویید. این روال را سه بار در هفته تکرار کنید.

آرد نخودچی

آرد نخودچی یکی از رایج ترین عناصری است که به دلیل دارا بودن خواص زیبایی شناخته شده است. آرد نخودچی به لطف خواص پاک کنندگی و درخشان کنندگی به روشن تر شدن پوست کمک می کند.

برای استفاده از آرد نخودچی برای روشن تر شدن پوست، یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با گلاب مخلوط کرده و سپس این خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید روی پوستتان خشک شود و بعد بشویید. هفته ای سه بار از این روش درمانی استفاده کنید.

زردچوبه

زردچوبه خاصیت ضد عفونی کننده دارد، به همین دلیل معمولاً در داروهای آیورودیک برای معالجه تعدادی از بیماری های پوستی استفاده می شود. زردچوبه می تواند به کاهش رنگدانه ها و لکه های تیره  پوست کمک کند و پوستی روشن و درخشان به شما هدیه کند.

نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با خامه مخلوط کرده و آن را روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید قبل از شستن روی پوستتان خشک شود. این درمان را روزانه یک بار دنبال کنید.

چوب صندل سفید

پودر چوب صندل سفید برای درمان آلرژی پوست استفاده می شود. همچنین دارای خواص خنک کننده و تسکین دهنده پوست نیز می باشد. پودر چوب صندل سفید به طور خاص در کاهش ظاهر زخم ها و علائم آکنه نیز مفید است، به این وسیله رنگ پوست روشن تری به شما هدیه می کند.

یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل سفید را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی پوست خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. این روش را سه بار در هفته تکرار کنید.

زعفران

زعفران حاوی گلیکوزیدهای کاروتنوئید و ترپنوئید است. این طلای سرخ می تواند پوست شما را سبک و روشن کرده و چهره ای شفاف و جوان به شما هدیه کند.

مقداری زعفران را در شیر خام خیس کنید و مخلوط را با یک توپ پنبه آغشته کرده و روی پوست اعمال کنید. بعد از 30 دقیقه آن را بشویید و روزانه یک بار از این روال پیروی کنید.

سیب زمینی

آب سیب زمینی یکی از رایج ترین داروهاس خانگی برای مشکلات پوستی است. هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که اثربخشی پوست ناشی از کاربرد موضعی سیب زمینی را نشان دهد. با این حال، بسیاری از افرادی که از آب سیب زمینی بر روی پوست استفاده کرده اند، آن را برای روشن کننده لکه های تیره و  پوست مفید می دانند.

آب سیب زمینی را با چند قطره آب لیمو و عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بعد از 15-20 دقیقه آن را بشویید. این روال را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید.

سفیده تخم مرغ

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که اثبات کننده درخشندگی پوست توسط سفیده تخم مرغ باشد، اما بسیاری از افراد از سفیده تخم مرغ خام روی پوست خود استفاده می کنند زیرا دریافتند که این ماده خاصیت درخشندگی دارد. با این وجود اعمال تخم مرغ خام روی پوست توصیه نمی شود زیرا ممکن است حاوی سالمونلا باشد. اگر می خواهید از سفیده تخم مرغ روی صورت استفاده کنید ، آن را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون و آب لیمو مخلوط کنید و آن را به عنوان ماسک روی پوست صورت بمالید. پس از خشک شدن آن روی صورت، صورتتان را بشویید.

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
ماسکهای خانگی و گیاهی برای رفع چهره خسته

ماسکهای خانگی و گیاهی برای رفع چهره خسته

 

داشتن پوست و چهره خسته شما را همیشه نازیبا نشان می دهد و هرچقدر هم زیبایی داشته باشید پشت این حالت پنهان خواهد شد. گاهی دور چشمانتان سیاه می شود و یا لکه های کم رنگی روی پوست صورت نشسته و چهره شما را خسته و نازیبا نشان می دهند که این حالت اصلا خوشایند نیست و هیچ خانمی دوست ندارد زیبایی هایش اینگونه نابود شود پس بهتر است روش های خانگی و طبیعی رفع این مشکل را بشناسید و با به کار گیری آنها همیشه چهره ای شاداب داشته باشید.

بهترین ماسک های طبیعی برای رفع خستگی چهره و پوست صورت

در این بخش 4 ماسک فوق العاده مفید را برای رفع حالت بی حالی از روی پوست صورتتان به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک زرده تخم مرغ و عسل برای از بین بردن خستگی پوست صورت

اگر دور چشمانتان سیاه شده و پوستتان لک آورده و تیره شده، ماسکی از زرده تخم مرغ و گردو و عسل تهیه کنید و 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید.

ماسک خیاربرای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک با تنظیم pH اپیدرم و رطوبت رسانی به پوست خستگی را از چهره می گیرد. برای تهیه این ماسک یک خیار را بشویید و با پوست ریز خرد کنید و در آب بریزید. اجازه دهید خیارها در یک ظرف چینی دربسته تا صبح در آب بماند. بعد آب را صاف و دستمالی را با آن نمناک کنید و روی تمام صورت جز دور چشم ها بزنید. این ماسک را می توانید تا 3 روز نگه دارید و استفاده کنید.

ماسک توت فرنگی و روغن بادام برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک پوست صورت را درخشان تر می کند و آثار خستگی را از بین می برد. برای تهیه توت فرنگی را له و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید. روی صورت بزنید و 15 دقیقه به آن فرصت دهید و بعد با آب گرم بشویید. توت فرنگی مملو از ویتامین هایی است که برای پوست مفیدند و روغن بادام هم باعث لطافت پوست می شود.

ماسک روغن زیتون و پرتقال برای از بین بردن خستگی پوست صورت

مرکبات و به ویژه پرتقال منبع غنی ویتامینC است. اگر صورت شما خسته است این ماسک می تواند به سرعت حس خستگی تان را رفع کند و شادابی را به پوستتان برگرداند.

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
موس مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

موس مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

موس مو یکی از بهترین حالت دهنده ها و حجم دهنده های مو است که موها را از وز بودن، خشکی، کم حجمی و بی حالتی نجات میدهد.

موس مو چیست؟

موس مو یا فوم حالت دهنده مو یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی است که مربوط به زیبایی موها است و خاصیت حجم دهنگی و حالت دهندگی به موها را دارد، اگر موهای کم پشت و بی حالت دارید میتوانید با استفاده از موس مو داشتن موهای زیبا و خوش حالت را تجربه کنید.

موس مو باعث میشود موهایتان براق، خوش حالت و پرحجم شوند پس بهتر است به جای استفاده کردن از چند محصول مختلف موس مو را انتخاب کنید و به موهای ایده آل تان برسید.

 

روش استفاده از موس مو

برای استفاده از موس مو اولین کاری که باید انجام دهید این است که موها را بشویید و با یک پارچه نخی آب اضافه موها را بگیرید فقط دقت کنید که نباید موها کاملا خشک باشند بلکه باید کمی رطوبت داشته باشند، سپس موها را شانه کنید و موس مو را به حالت چنگ زدن به موهایتان بزنید. بعد از زدن موس مو دیگر نباید به موها دست بزنید تا کاملا خشک شوند، بعد از خشک شدن موها از زیبایی آن ها حیرت زده خواهید شد.

کاربردها و ویژگی های موس مو

براق شدن موها

موس مو خاصیت براق کنندگی مو را نیز دارد به این صورت که اگر موهای کدر و مات دارید میتوانید به موهایتان موس مو بزنید و آن ها را براق و خشان کنید.

 

افزایش حجم موها

یکی از راه های افزایش حجم موها استفاده از موس مو است، برای پرپشت نشان دادن موها بهترین کار این است که مقداری موس مو به ریشه موهایتان بزنید و آن ها را پوش دهید به این ترتیب موهای پرحجمی خواهید داشت.

از بین بردن حالت وز بودن مو

با استفاده از موس مو با موهای وز خداحافظی کنید، موس مو مانند ژل موها را چسبنده نمیکند و مانند اسپری موها را خشک نمیکند بلکه موهای وز را نرم و خوش حالت میکند.

 

حالت دهندگی موها

یکی دیگر از کاربردهای موس مو این است که موها را حالت دار میکند به این صورت که اگر موهای موج دار دارید با استفاده از موس مو حالت موج دار موها را زیباتر کنید و ماندگاری آن ها را افزایش دهید.

موس مو برای چه کسانی مناسب است؟

- کسانی که موهای نازک دارند
- کسانی که موهای کم پشت دارند
- کسانی که موهای وز دارند
- کسانی که موهای بی حالت دارند
- کسانی که موهای کدر و مات دارند

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
راز و رمز داشتن دست هایی زیبا و جوان

 

راز و رمز داشتن دست هایی زیبا و جوان

 

جوان و سالم نگه داشتن پوست دست و کل بدن وقتی مراقبت از پوست را تمرین کنید آسان است اما فاکتورهایی وجود دارد که دست ها را پیرتر نشان می دهند مانند لکه های پیری، چروک،وست نازک، خشکی پوست ناخن های شکننده اما با مراقبت از دست ها ، جلوگیری از تابش خورشید، تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم می توانید پوست درخشانی داشته باشید.

علل و نشانه هایی که دست ها را پیر و سالخورده نشان می دهند و زیبایی آن را زیر سوال می برد:

پوست زبر:

اگر دست های خشک و خشنی دارید از کرم های رتینوید تجویزی استفاده کنید تا بافت را بهبود و رشد کلاژن را تسریع کنید متخصص پوست باید توضیح دهد چگونه و چه زمانی از آن ها استفاده کنید تا به این ترتیب خارش و خشکی پوست را التیام دهید.

رگ های برجسته:

یکی دیگر از علل پیر به نظر رسیدن دست ها رگ های برجسته است.

لک های ناخن:

اول مشخص کنید چرا ناخن های شما زرد یا قهوه ای شده اند اگر تغییر رنگ ادامه پیدا کند و یا با درد همراه باشد احتمالا عفونت قارچی است که باید با پزشک متخصص در سریع ترین زمان مشورت کنید چیزی که باعث حدود نیمی از تغییر رنگ ناخن می شود.

ناخن های شکننده:

آب و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، تغییرات آب و هوایی فصلی و حتی ژنتیک می تواند منجر به ترد شدن و شکستن ناخن شود اما مکمل درست می تواند کمک کند. مطالعه ای که در ژورنال پوست زیبایی منتشر شده است می گوید که مصرف 2.5 میلی گرم ویتامین ب تقویت ناخن ها را بهبود می بخشد و شکنندگی را بعد از 6 تا نه ماه کاهش می دهد. اشکال و رنگ های ناخن بطور مداوم در حال تغییر هستند و مراقبت از آن ها روشی ساده برای حفظ ظاهر جوان است در حال حاضر ناخن های کوتاه، نرم هستند ناخن ها را خیلی بلند نکنید.

جوان سازی دست ها

درمان لک های ناشی از سالخوردگی:

این لک ها که ، لک های کبد نیز نامیده می شوند،بخاطر سن و کبد نیست در واقع، آن ها نواحی هستند که از افزایش تولید ملانین ناشی می شوند که به دلیل قرار گرفتن درمعرض نور روی می دهد. لک های آفتابی را می توان با عامل سفید کنندگی پوست که حاوی هیدروکینون هستند. کرم های سفیده کننده حاوی اسید گلیکولیک یا اسید کوجیک، ویتامین ث، شیرین بیان و عصاره قارچی ،لیزر درمانی یا نور درمانی شدید کاهش داد.

علایم پیری را نشانه گذاری کنید:

پوست دست می تواند به دلیل از دست دادن چربی و کلاژن و الاستین چین خورده شود پوست همچنین می تواند ، قرمز و رنگ پریده باشد و بافت یا رشدی ضعیف ایجاد کند. خشکی و ترک نیز می تواند باعث شود دست هایتان پیرتر به نظر برسند. استفاده منظم از مرطوب کننده و استفاده از کرم های ضد چروک می تواند از خشکی و علائم پیری جلوگیری کند. همیشه بعد از حمام کردن و شستن دست ها، دست هایتان را مرطوب کنید دست خود را خشک کنید و مرطوب کننده مورد علاقه را در حالی که هنوز دست ها مرطوب هستند بزنید. به دنبال کرم های ضد پیری باشید که شامل ترکیباتی نظیر رتینول، آنتی اکسیدان ها و پپتید هستند.

پوسته پوسته کردن دست:

با از بین بردن سلول های مرده پوست می تواند نرم تر و روشن تر شود و حتی رنگ پوست را تغییر می دهد می توانید با مالیدن دانه های قهوه یا جو، و یا اسیدها ی آلفا - هیدروکسی، ویتامین ث پوست را لایه برداری کنید.دفعه بعد که صورت را لایه برداری می کنید همان محصول را روی دست اعمال کنید.

دست ها را ماساژ دهید:

مقدار کمی روغن زیتون و یا روغن نارگیل را قبل از خوابیدن به دست بمالید تا به مرطوب کردن پوست کمک کنید و گردش خون را بهبود بخشید مقداری شکر را به مخلوط اضافه و در همان زمان پوست را لایه برداری کنید و دست را به آرامی ماساژ دهید.

مانیکور کنید:

سبک های قدیمی مانیکور، لاک های بی کیفیت ناخن، و بی توجهی به کوتیکول باعث می شود دست هایتان پیر به نظربرسند. در حالی که مانیکور حرفه ای می تواند گران قیمت باشد و حتی در خطر عفونت های قارچی قرار بگیرید.

از لوازم آرایش استفاده کنید:

برای ترمیم سریع و موقتی که باعث شود دست هایتان جوان تر به نظر برسند، مقدار کمی از کرم مرطوب کننده مایع را روی پشت دستان بمالید اگرچه این اثر دائمی نیست، این کار به پنهان کردن چین و چروک، پوست ناهموار و بافت، لک های خورشیدی و علائم دیگر پیری کمک خواهد کرد.

پر کننده چربی و یا تزریق را در نظر بگیرید:

زمانی که پیر می شوید چربی دست ها را از دست می دهید و این باعث می شود استخوان ها و رگها برجسته تر به نظر برسند. تزریق چربی و پرکننده به گونه ای طراحی شده اند که دست هایتان را دوباره پر کنند. درمان های لیزری وجود دارند که می توانید انجام دهید و باعث ارتقای تولید کلاژن شود.

نکات زیبایی و سالم نگه داشتن پوست دست

نماندن در معرض نور خورشید:

از آنجا که قرار گرفتن در معرض نور باعث بروز لک می شود، بهترین راه برای جلوگیری از آن حفاظت دستان در برابر نور خورشید است. از کرم ضد آفتاب با اس پی اف 30 تا 50 تمام روز استفاده کنید. و فراموش نکنید که در تمام طول روز، دوباره آن را تمدید کنید سعی کنید تا حد ممکن دست را از نور مستقیم و غیرمستقیم دور نگاه دارید، به خصوص در طول ساعات بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر.

غذاهای مناسب بخورید:

بسیاری از غذاهایی که برای بدن خوب هستند پوست را جوان تر نشان می دهند. داشتن رژیم متعادل که شامل غلات، میوه ها و سبزیجات همه رنگ و چربی های سالم هستند به حفظ پوست کمک خواهند کرد که شاداب و جوان به نظر برسند.

غذاهای ضد چین و چروک را بخورید که غنی از پروتئین، سلنیوم، آنتی اکسیدان ها هستند. این ها شامل غلات، میوه ها و سبزیجات، لوبیا و سبزیجات، قارچ، آجیل، روغن زیتون، روغن کانولا، و روغن کنجد و چای سبز می باشد.

به افزایش کلاژن و الاستین بدن از طریق خوردن غذاهایی که حاوی ویتامین آ، ث و ایی هستند کمک کنید. سبزیجات سبز تیره، ، آوکادو ، پرتقال و سبزیجات، فلفل دلمه ای، و مرکبات را امتحان کنید.

مرتب ورزش کنید:

برنامه منظم تناسب اندام برای سلامت ذهنی، جسمی و ظاهر پوست خوب است با بهبود گردش خون و آوردن اکسیژن بیشتر به سلول های خود، ورزش ذهن، بدن و پوست را جوان نگه دارید

باید حداقل نیم ساعت در روز، سه تا شش بار در هفته تمرین کنید. پیاده روی تمرین عالی و کم هزینه است و شنا کردن یک ورزش قلب فوق العاده بدون فشار است زیرا آب فشار ماهیچه ها و مفاصل را می گیرد.

با رعایت این نکات از دستان زیبای خود محافظت کنید:

این به این معنی است که آن ها را از مواد شیمیایی، مواد شوینده و عناصر محافظت کنید از صابون های زمخت، مواد شوینده، محصولات تمیز کاری سنگین، و محصولات مبتنی بر الکل اجتناب کنید. از شستن زیاد دستان نیز پرهیز و سعی کنید از صابون های ارائه شده در دستشویی عمومی استفاده نکنید.

همیشه دستکش بپوشید. دستکش لایه اضافی حفاظت در برابر مواد شیمیایی بد و عناصر است. برای مناسبت ها و فصل های مختلف دستکش متفاوتی داشته باشید، مانند:

- دستکش های گرم در زمستان برای محافظت از دستان در برابر سرما و باد.
- هنگام تمیز کردن و شستن ظرف ها از دستکش های پلاستیکی یا لاستیکی استفاده کنید.
- دستکش های محافظ آفتاب برای ایمن نگه داشتن دستان درمعرض اشعه UV استفاده کنید

با پزشک در رابطه با نگرانی مشورت کنید. علایم پیری بخشی طبیعی از زندگی هستند. با این حال، بیماری هایی هستند که می تواند موجب مشکلات غیر عادی شود باید نسبت به آنها آگاه باشید. اگر هر گونه نشانه ای را تشخیص دادید با پزشک صحبت کنید.

- جراحت یا ضایعات
- نقاط برجسته و یا تاول ها
- تکه های پوست خشک، قرمز و یا فلس دار
- رشد غیر عادی زگیل
- ناخن های آلوده (نشانه از عفونت قارچی)

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
آنچه باید در مورد علل و درمان تیرگی دور چشم بدانید

 

علت سیاهی، گودی و تیرگی دور چشم

 

قبل از هرچیز و بیان هر نوع جزئیات در این مورد به علت و دلایل اصلی تیرگی دورچشم می پردازیم؛ گودی دورچشم می‎تواند نشانه‎ای از سایر بیماری‎ها نظیر کم‎کاری تیروئید، کم‎خونی، کم‎خوابی، خستگی مفرط باشد، گفتنی است برخلاف آنچه که برخی تصور می کنند، خستگی تنها دلیل تیرگی و گودی زیر چشم نیست هرچند درست است که کمبود خواب می تواند باعث سیاهی زیر چشم شود، اما مشکلات و بیماری های بسیاری نیز می تواند علت گودی زیر چشم و باعث سیاهی و تیرگی دور چشم شود و برخی از افراد نیز به صورت ژنتیکی و از دوران کودکی، مستعد داشتن چنین ظاهری هستند.

برخی دیگر از دلایل اصلی سیاهی و تیرگی دور چشم عبارتند از:

- کشیدن سیگار و مصرف بیش از حد الکل می تواند موجب تیرگی و گودی چشم شود.
- فاکتورها و عوامل ارثی
- حساسیت و آلرژی ها
- استرس و اگزما
- کمبود آهن
- ضربه یا آسیب هایی که باعث کبودی زیر چشم می شوند
- گریه کردن
- حبس شدن مایعات در بدن
- اختلالات رنگدانه های پوستی
- اختلال خواب

علت هر نوع تیرگی دور چشم چیست؟

نوع سیاهی و گودگی زیر چشم با رنگ آن مشخص می شود:

تغییر رنگ آبی در زیر چشم ها معمولاً به دلیل کم خوابی ایجاد می شود.

قهوه ای مایل به سیاه مربوط به آفتاب سوختگی بوده و سایه زیر چشم ها با افزایش سن ایجاد می شود.

بنفش مایل به قرمز به دلیل نازک شدن پوست اطراف چشم ها شکل گرفته و معمولاً با افزایش سن بیشتر می شود.

روش های نوین و مدرن برای درمان تیرگی دور چشم

- درمان تیرگی و سیاهی دور چشم با انجام آی.پی.ال یا همان نور پالسی
- روش لایه برداری لیزری برای درمان سریع تیرگی و سیاهی دور چشم
- درمان تیرگی و سیاهی دور چشم با هایفوتراپی- تزریق ژل هیالورونیک اسید برای درمان تیرگی و سیاهی دور چشم
- تزریق چربی برای از بین بردن سیاهی و تیرگی دور چشم
- انجام جراحی برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم
- لیفت گونه برای درمان تیرگی و سیاهی زیر چشم

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
پیشگیری و درمان خشکی و خارش پوست

پیشگیری و درمان خشکی و خارش پوست

 

ماست یک عامل آبرسان عالی به پوست است که می تواند به مبارزه با خشکی کمک کند. عمل لایه برداری خفیف ماست به از بین بردن پوست خشک و همچنین مرطوب نگه داشتن آن کمک می کند.

اسید لاکتیک موجود در ماست به خلاص شدن از شر میکروب ها یا باکتری هایی که ممکن است موجب خارش شوند، کمک می کند. افزون بر این، ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ماست به بهبود خشکی و خارش پوست کمک می کنند.

برای استفاده روزانه، مقداری ماست تازه را روی دست ها، صورت و پاهای خود بریزید و به آرامی پوست را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند و پس از آن پوست را شستشو دهید.

برای استفاده هفتگی، یک ترکیب مرطوب کننده را با نصف فنجان ماست و سه تا چهار قاشق غذاخوری پوره میوه پاپایا رسیده آماده کنید. همچنین، می توانید اندکی عسل و آب لیمو به این ترکیب اضافه کنید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس، پوست را با آب سرد شستشو دهید.

برای ماسک صورت، چهار قاشق غذاخوری ماست ساده را با یک قاشق غذاخوری کاکائو و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس پوست را با آب سرد شستشو دهید و آن را خشک کنید. این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
راز زیبایی پوست صورت

راز زیبایی پوست صورت

 

پوست صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن است. این بخش همیشه در برابر نور آفتاب و هوای گرم یا سرد قرار دارد و به دلیل لطافت خاصی که داراست بسیار آسیب‌پذیر است. از همین رو توجه به سلامت و بهداشت آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

برای داشتن پوستی زیبا و شاداب با رعایت نکات خیلی ساده و راحت می‌توان قدم در این راه گذاشت. در این مطلب به چند راهکار ساده و کارآمد اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

۱) حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30 استفاده کنید. نکتیه حائز اهمیتی که در مورد کرم‌های ضد آفتاب باید در نظر گرفته شود این موضوع است که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست. در تمام فصول سال آفتاب می‌تابد و استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام فصول بسیار مهم است.

۲) از نوع پوست خود آگاه باشید

حتما پوست خود را بشناسید تا با آگاهی برای مراقبت از پوست خود اقدام کنید. اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون‌های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم‌های چرب استفاده کنید.

۳) مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید

کلاژن در پوست مهم‌ترین عامل جوانسازی است. قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می‌شود.

۴) سیگار ممنوع

رادیکال‌های آزاد در سیگاری‌ها، به کلاژن و بافت‌های الاستیک پوست حمله می‌کنند و پوست را نازک‌تر، ضعیف‌تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می‌کند و می‌تواند پوست شما را ۱۰ سال یا بیشتر، پیر کند.

۵) قبل از خواب حتما صورت خود را بشویید.

در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گرد و خاک روی پوست شما قرار می‌گیرد. اگر آرایش کنید، مواد آرایشی نیز به آلودگی‌های قبلی اضافه می‌شود و در صورتی که قبل از خواب صورت‌تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می‌گذارید، تمام این آلودگی‌ها منافذ پوست شما را می‌بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی‌تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می‌آید. اگر خیلی خسته هستید و نمی‌توانید این کار را انجام دهید، صورت خود را با دستمال مرطوب، پاک کنید.

۶) دقت در انتخاب وتاریخ انقضا لوازم آرایشی وبهداشتی

مواد آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه استفاده کرد. هنگامی که یک ماده آرایشی برای اولین بار استفاده می‌شود، روی جعبه یا قوطی آن تاریخ شروع استفاده را درج کنید همچنین اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند.

۷) مراجعه به پزشک متخصص

با مراجعه به پزشک متخصص پوست می‌توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع‌تر درمان کنید. حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید.

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
نکات مهم در انتخاب لایه بردارهای شیمیایی

نکات مهم در انتخاب لایه بردارهای شیمیایی

 

اگر پوست خشک دارید، بهتر است از لایه بردارهایی استفاده کنید که AHA دارند چون پوست شما فقط احتیاج دارد لایه سلول های مرده از روی آن برداشته شود بنابراین باید از موادی استفاده کنید که باعث خشکی پوست شما نشوند. بهتر است اگر پوست شما خشک است حتما زیرنظر پزشک، لایه بردار مناسب را انتخاب کنید تا دردسرهای بعدی برای شما پیش نیاید.

 اگر پوست چرب دارید، بهتر است به دنبال لایه بردارهایی باشید که BHA دارند چون این اسید از سطح پوست و منافذ پوستی لایه برداری می کند، همچنین می توانید هرچند وقت یک بار از یک لایه بردار ملایم مکانیکی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم یک روز درمیان از لایه بردار استفاده کنید.

اگر پوست شما نرمال یا مختلط است، بهتر است از یک لایه بردار BHA یا یک لایه بردار مکانیکی بسیار ملایم مثل اسکراب های موجود در داروخانه ها استفاده کنید. بهتر است بعد از لایه برداری از کرم های مغذی استفاده کنید؛ بعد از لایه برداری پوست شما خیلی بهتر مواد مغذی را جذب می کند.

اگر پوست شما مستعد آکنه است،استفاده از لایه بردارهای مکانیکی می تواند آکنه های شما را بدتر کند و بهتر است از لایه برداری که BHA دارد به طور روزانه استفاده کنید.

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
برای زیبایی پوست صورت از ماسک های زیبایی استفاده کنید

 

برای زیبایی پوست صورت از ماسک های زیبایی استفاده کنید

 

ماسک های زیبایی صورت همیشه برای پوست صورت بسیار زیباست ولی همیشه نمیتواند جلب کننده باشد در ادامه تالاب را همراهی کنید.

در بخش زیبایی و آرایش و با دانستن از تهیه انواع ماسک های زیبای صورت برای هر نوع پوست از پرداخت هزینه های هنگفت برای مشاوره های پوست خود داری کنید.

لایه برداری در حقیقت خارج کردن سلول های مرده ی پوست و ایجاد فضا برای سلول های جوان و شاداب است. خیلی ها از لایه برداری به عنوان صاف کردن پوست یاد می کنند و خیلی های دیگر هم روشی برای درخشان شدنش می دانند.

در لایه برداری پوست، کرم های مرطوب کننده و ضد چروک بیشتر روی پوست تاثیر دارند و پوست بعد از لایه برداری روشن تر به نظر می رسد.اما به یاد داشته باشید که با توجه به نوع پوستتان باید لایه برداری کنید و وضعیت را از اینی که هست، بدتر نکنید.

می توانید در خانه و بدون هیچ هزینه ای پوستتان را لایه برداری کنید، بدین صورت که:

1- پوست خود را کاملا پاک و تمیز کنید. کاملا مطمئن شوید که پوست شما تمیز شده است و هیچگونه آرایش و یا گرد و غباری بر روی آن نیست. برای شستشوی پوست خود، می توانید از شستشو دهنده های مطمئن مانند صابون های مناسب استفاده نمایید.

2- دو فنجان آب بجوشانید و یک عدد چای سبز کیسه ای را در آن بگذارید و ۳ دقیقه صبر کنید تا کمی آن خنک شود.

3- یک حوله کوچک تمیز و نرم را بردارید و آن را در چای فرو ببرید.

4- حوله زیاد گرم نخواهد شد اما آن را به مدت ۱ دقیقه و یا تا زمانی که گرم است، بر روی پوست خود قرار دهید. ۳ تا ۵ بار این عمل را تکرار نمایید.

5- آب یک لیمو را گرفته و آن را با ۴ تا ۵ قاشق شکر قهوه ای مخلوط کنید. مخلوطی تقریبا غلیظ به دست خواهید آورد.

6- این ترکیب را بر روی تمام قسمت های پوست، به جز دور چشم خود، قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه پوست خود را با آن، ماساژ دهید.

7- صورت خود را با آب سرد بشویید. سپس از یک تونر به عنوان یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

توجه

  • این لایه برداری را در شب انجام دهید زیرا در روز به خاطر وجود نور خورشید، احتمال دارد پوست شما لک شود.
  • حتما با آب سرد صورت خود را بشویید زیرا با این کار منافذ پوست خود را می بندید.
  • سعی نمایید پوست خود را بیش از حد ماساژ ندهید زیرا ماساژ بیش از حد ترکیب لیمو و شکر به پوست آسیب می رساند.
نویسنده : دکتر هانیه نیازی
7 توصیه که در زیبایی پوست صورت معجزه می کند

7 توصیه که در زیبایی پوست صورت معجزه می کند

 

1) وقتی قصد بیرون رفتن از خانه را دارید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

تکرار این مورد مطمئنا دلیلی دارد ، نکته ای که متخصصان پوست و زیبایی مدام به آن اشاره می کنند ولی چرا ؟ استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه از آنجایی که آفتاب در تمام فصول می تابد بنابر این استفاده از کرم آفتاب نیز مهم است ، فراموش نکنید که اس پی اف کرم ضد آفتاب را براساس رنگ پوست و پیشنهاد پزشک انتخاب کنید.

 

زیبایی پوست صورت با کاهش مصرف مواد غذایی شیرین

 

2) مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید

قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

3) جنس و نوع پوست خود را بشناسید

این نکته ای است بسیار مهم که در صورت توجه نکردن به آن می توانید زیبایی و سلامت پوست صورت خود را در معرض خطر قرار دهید؛ اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.

4) مطلقا سیگار نکشید

مصرف دخانیات به عنوان مثال سیگار باعث آسیب پوست می شود و می تواند پوست شما را 10 سال یا حتی بیشتر، پیرتر کند. سیگار رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.

5) مراجعه به پزشک متخصص پوست در شرایط لازم

حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید با این اقدام می توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع تر درمان کنید.

 

مراجعه به پزشک متخصص پوست راهی برای زیبایی پوست صورت 

 

6) تاریخ مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را در نظر بگیرید

توجه داشته باشید که اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. براساس نظر پزشکان پوست لوازم آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت.

 

شستن صورت قبل از خواب روشی مناسب برای زیبایی پوست صورت 

 

7) به بهداشت پوست اهمیت دهید صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید

اگر بیرون از خانه می روید باید بدانید که در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد در این شرایط مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود و در صورتی که قبل از خواب صورت تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید، تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید.

نویسنده : دکتر هانیه نیازی
بایدها و نبایدها برای زیبایی پوست صورت

 

بایدها و نبایدها برای زیبایی پوست صورت

1) قانون طلایی

باید: اطمینان حاصل کنید که همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می شود، و منافذ پوست را مسدود میکند. آیا پاک کننده آرایش ندارید؟ فقط روغن زیتون را روی یک پد پنبه قرار دهید و روغن را بر روی صورت خود ماساژ دهید، تا آرایش و آلودگی را پاک کنید.

نباید: لایه برداری پوست را فراموش کنید.، حداقل یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های پوست مرده از بین بروند. اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم تر و روشن تر می شود ، شما همچنین می توانید از ماسک پودر گردو و ماست، برای شفافیت پوست استفاده کنید.

2) خورشید و پوست

باید: از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می کند، استفاده کنید.از آنجائیکه نور آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی می شود، شما باید پوست خود را از خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب "noncomedogenic" یا "nonacnegenic" را روی کرم باشد چون منافذ پوست را مسدود نمیکنند.

نباید: در هر شرایطی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد (بدون عذر). اگر به سمت ساحل یا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 گرم، بپوشانید.

3) شما چه چیزی می خورید:

باید: توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می کندیک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول ها اجازه می دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.

نباید: خوردن غذاهای تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده مصرف نکنید و به جای آن از مواد غذایی مانند برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید.

4) عرق کردن!

باید: ورزش منظم انجام دهید ، دویدن و یوگا، گردش خون لازم را به بدن شما می دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می بخشد پس از ورزش ،متوجه شادابی پوست خود میشوید.

نباید: مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید، قبل از خروج، از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید.

5) خواب

باید: سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، پوست نیز خسته می شود - و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن.شما همچنین، می توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آنها را درمان کنید.

نباید: "قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشویید"، توصیه دکتر Rahul Nagar، متخصص پوست "برای پوست خشک، از پاک کننده های خفیف غیر الکلی استفاده کنید.مقدار زیادی مرطوب کننده، استفاده کنید و از آب گرم بپرهیزید، زیرا پوست را بیش از حد خشک می کند. "

6) آب درمانی

باید: به بدن آبرسانی کنید، بطور روزانه، مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ . "

نباید: نوشیدن گلاب را فراموش کنید. این، کمک می کند تا پف چشم در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل میکند.

7) خداحافظ آکنه

باید: صورت خود را با آب گرم، سه بار در روز شستشو دهید و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که ،پاک کننده شامل آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید است پس از پاکسازی، پوست را خشک کرده و از یک لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل، استفاده کنید که اثری ضد باکتری دارد.

نباید: به جوش ها دست نزنید، منجر به تورم، قرمزی و حتی زخم می شود ، احساس میکنید جوش در راه است؟ منطقه را فقط با گلاب تمیز کنید و یک کیسه چای سبز سرد را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید. همچنین ،اگر عینک آفتابی یا طبی میزنید، مطمئن شوید که آنها را به طور مرتب تمیز میکنید، تا روغن مانع مسدود شدن منافذ پوست نشود.

8) اسکراب های دوست دار پوست صورت

باید: استفاده از اسکرابهای آیورودا برای تغذیه پوست و کمک به آن، برای نفس کشیدن بهتر خوشبختانه ،تمام مواد مورد نیاز در آشپزخانه موجود است.2 قاشق غذاخوری آرد نخود، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کافور و چوب صندل با مقداری گلاب،شیر، آب بسته بندی ؛ بله، اسرار زیبایی در آئورودای باستانی نهفته است.

نباید: نکات زیر را نادیده بگیرید ، از روش سودارشان کریا برای زیبایی خود استفاده کنید بله، این روش آسان است فقط تنفس درست ،می تواند شما را از لکه ها و جوش ها خلاص کند. ندی گورجا، در هنر زندگی، می گوید:"سودارزان کریا، یک روش تنفس است که ریتم های ذهن و احساسات بدن را هماهنگ میکند ؛ این روش، کمک می کند تا استرس از بین برود، و تجربه آن در هر فرد متفاوت است. "

9) اسپای روزانه

باید: یک رژیم منظم مراقبت از پوست داشته باشید "برای پوست خشک، از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، آن را روی صورت بمالید.و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید "

نباید: فراموش نکنید که ،پوست صورت خود را ماساژ بدهید. ماساژ ملایم صورت با روغن می تواند شگفت انگیز باشد ؛ بسته به نوع پوست شما، روغن هایی از خردل، نارگیل، بادام یا کومکادی را انتخاب کنید، زیرا اینها مواد مغذی عالی هستند که به پوست درخشان کمک می کنند با این حال بهتر است - از موسیقی مورد علاقه خود به عنوان تسکین دهنده استفاده کنید.

10) عادت های سالم

باید: وقت خود را آزاد کنید و سعی کنید تا حداکثر فشار را از بین ببرید ، آیا تا به حال متوجه شده اید که، زمانی که شما تحت تأثیر قرار گرفته اید، تمایل دارید که بیشتر از آن بیرون بیایید؟ این به آن دلیل است که استرس باعث تولید کورتیزول و هورمون های دیگر می‌شود و پوست را به تولید روغن بیشتر ترغیب می‌کند. تمرینات تکنیک های مدیریت، استرس مانند؛ تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن.

نباید: فیوژن و عضلات صورت خود را نادیده بگیرید ، فقط 5 دقیقه در روز، چند تمرین صورت انجام دهید؛ از تمرینات موجود در یوگا استفاده کنید این عضلات، پوست را قوی تر می کند.شما بهترین لباس را میپوشید، با این حال شما نیاز به چیزی برای تکمیل نگاه دارید.

نویسنده : دکتر هانیه نیازی