ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





معجزه وازلین برای صورت و موها

معجزه وازلین برای صورت و موها

 

از معجزه وازلین برای صورت و موهایتان اطلاعی دارید؟ شاید در کنار این همه مارک لوازم آرایشیِ جذاب، ذهن کمتر کسی سمت استفاده از وازلین برای صورت برود، اما مطمئن باشید که با جدی نگرفتن آن، فقط خودتان را از فواید این محصول زیباییِ ارزان‌قیمت محروم کرده‌اید.

در این مطلب رازهای وازلین برای صورت و زیباترشدنِ پوست و مو را در اختیار شما قرار خواهیم داد، پس تا انتها همراه فیتامین باشید.

وازلین چیست؟

تاریخچه وازلین به سال ۱۸۵۹ بازمی‌گردد، زمانی‌که رابرت چیث برو به شهر کوچکی در پنسیلوانیا سفر کرد. در آنجا کارگران کارخانه روغن، از روغن تصفیه نشده‌ای از ژل پترولیوم (petroleum jelly) برای درمان زخم‌ها و پوست سوخته‌شان بعد از کار استفاده می‌کردند.

از همان زمان بود که خواص درمانیِ وازلین نظر رابرت را به خودش جذب نموده و باعث شد تا درسال ۱۸۶۵ به‌عنوان یک ژل درمانگر به همه دنیا معرفی شود.

وازلین برای سلامت، زیبایی و درمان پوست

پیش از این‌که بخواهید از وازلین برای سلامتی‌تان استفاده کنید، بهتر است دستورالعمل نوشته شده برروی این محصول را با دقت بخوانید. اما به صورت کلی می‌توانید از وازلین برای درمان و بهبود موارد زیر استفاده کنید:

حفاظت از زخم‌ها و بریدگی‌های جزئی

حتی زخم‌ها و سوختگی‌های کوچک هم می‌توانند دردناک باشند. برای بهبود و کاهش درد این زخم‌ها کافی است که یک لایه نازک از وازلین را روی محل آسیب ‌دیده بمالید تا دردهایتان بهبود یابد. با این کار رطوبت روی پوست حفظ شده و باعث بهبود سریع‌تر زخم و جلوگیری از سوزش آن خواهد شد.

برطرف‌کردن خشکی پوست

یکی از فواید فوق‌العاده وازلین برای صورت استفاده از آن برای درمان پوست‌های بی‌نهایت خشک دست‌ها و صورت است. استفاده از وازلین برای صورت کمک می‌کند تا روغن و رطوبت طبیعی که پوستتان به آن نیاز دارد، روی پوست باقی‌مانده و به نحوی پوستتان همیشه مرطوب بماند.

محافظت در برابر عوامل خارجی خشکی پوست

وازلین از پوست شما در برابر عوامل طبیعی مثل آفتاب، باد، و سرمای شدید حفاظت کرده و مثل یک سپر محافظ به کمک پوست شما خواهد آمد. البته اگر قصد محافظت از پوست خود را دارید این ماده به تنهایی کافی نبوده و بهتر است از ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ هم استفاده کنید.

بازسازی و احیا پوست خشک

استفاده از وازلین برای صورت به پوست خشک و خسته شما کمک می‌کند تا زیباتر و شاداب‌تر به نظر برسد و از خودش در برابر اشعه‌های روزانه محافظت کند. علاوه‌بر این وازلین نقش احیاء‌کننده داشته و می‌توانید ترمیم پوست خشک دست‌هایتان را به آن بسپارید.

آب‌رسانی به پوست

قطعاً از فواید استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوستتان آگاهید. برای بهره‌مندی و فواید مرطوب‌کننده‌ها در طول روز می‌توانید از یک لایه وازلین برای صورت هم استفاده کنید. این ماده رطوب را در داخل سطح رویی پوست (لایه شاخی) محبوس کرده و مانع از خشک‌شدن و حفظ رطوبت پوست شما خواهد شد. از وازلین برای صورت و حفظ رطوبت پوست، لب‌ها و حتی بدن خود می‌توانید استفاده کنید.

سوختگی پای نوزاد

پوست پای نوزادان بی‌نهایت حساس است و در صورت تماس با ادرار یا مدفوع دچار سوختگی خواهد شد. در این مرحله حساس بازهم وازلین به کمک شما می‌آید، زیرا برای پای کودک هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نکرده و با حفظ رطوبت به درمان سریع‌تر سوختگی خواهد آمد.

درمان قارچ پای ورزشکار

قارچ پای ورزشکاران (Athlete’s foot) که به نام تینه آ پدیس شناخته می‌شود را نیز می‌توانید با استفاده از وازلین در منزل درمان کنید. وازلین به تعریق کمتر پا کمک زیادی می‌کند، یعنی با استفاده از آن می‌توانید یک قدم به درمان قارچ پای خود نزدیک‌تر شوید.

برای استفاده از وازلین در ساعات پایانیِ شب پاهای خود را خشک و تمیز کرده و وازلین را به کف پایتان بمالید تا تمام نواحی پا را بپوشاند. سپس یک جفت جوراب تمیز پوشیده و اجازه دهید تا تمام طول شب جوراب پایتان باشد.

تهیه لایه‌بردار لب خانگی

برای حفاظت از پوستِ لب و براق‌کردن لب‌هایتان می‌توانید از وازلین استفاده کنید. کافی است مقداری وازلین را روی مسواکی نرم گذاشته و آرام‌آرام روی لب‌هایتان بکشید تا پوست مرده روی لب‌ها از بین برود. با تکرار این کار لب‌هایی براق و جذاب خواهید داشت.

براق‌کردن

هایلایتر یکی از لوازم‌های آرایشی است که کاربرد بسیار زیادی داشته و البته قیمت نسبتاً بالایی هم دارد. همان‌طورکه گفته شد می‌توانید از وازلین برای براق‌کردن لب‌ها و گونه‌هایتان استفاده کنید. کافی است مقدار کمی وازلین را به صورت ضربه‌ای روی گونه‌های خود بزنید تا ظاهرتان جذاب شود.

مانیکور حرفه‌ای

اگر قصد لاک‌زدن روی ناخنتان را دارید، بهتر است پیش از آن کمی وازلین به اطراف ناخن‌ها بزنید. با این کار از بیرون‌زدنِ رنگ لاک از ناخن‌هایتان جلوگیری کرده و مانیکور حرفه‌ای‌تری خواهید داشت.

مرتب‌کردن ابروها

برای این‌که در تمام طول روز ابروهای مرتبی داشته باشید، کافی است با نوک انگشت اشاره خود کمی وازلین روی بخش انتهای ابروی خود بمالید تا ابروهایتان در طول روز دست نخورده و مرتب باقی بماند.

پاک‌کردن آرایش چشم

با کمک وازلین می‌توانید در یک چشم به‌هم‌زدن آرایش چشمتان را پاک کنید. کافی است کمی وازلین روی پنبه‌ زده و دور چشم‌ها بکشید. فقط باید مراقب باشید تا مبادا وازلین به داخل چشمتان نفوذ کند.

فواید وازلین برای موها

آب‌رسانی به موها

قطعاً می‌دانید که یکی از علت‌های بروز موخوره در انتهای موهایتان خشکی و عدم آب‌رسانی به انتهای موی شماست، که می‌توانید با استفاده از وازلین این مشکل را حل کنید. استفاده از آن راه بسیار فوق‌العاده‌ای برای محافظت از موهای سر شما در برابر خشکی و موخوره است.

رشد موها

یکی از کاربردهای فوق‌العاده وازلین کمک به رشد سریع‌تر موها است. کافی است مقدار کمی وازلین به کف سر خود زده و به‌آرامی با دست ماساژ دهید. این کار هم از ریزش موها جلوگیری کرده و هم می‌تواند باعث محکم‌ترشدنِ ریشه موهایتان شود.

نویسنده : دکتر هانیه نیازی